W dniu dzisiejszym nasze nauczycielki: Barbara Augustyniak, Barbara Kurowska oraz Dorota Komar ukończyły szkolenie zawodowe w ramach mobilności zagranicznej w Barcelonie. Szkolenie odbyło się w ramach projektu "Jesteśmy razem" dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Pozyskana wiedza, możliwość wymiany doświadczeń i refleksji oraz czerpanie z praktyk europejskich szkół wzbogacił warsztat pracy oraz poszerzył horyzonty w spojrzeniu na edukację włączającą. Wykorzystamy pozyskane doświadczenia we wzmacnianiu interakcji rówieśniczej i wsparciu uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Dążymy do tego, aby w zróżnicowanej klasie, różnorodność była faktycznie synonimem zrozumienia, integracji i możliwości.
Jesteśmy razem, więc .... słuchamy się, szanujemy i wspólnie działamy.
4 marca kolejna kolejna grupa naszych nauczycieli rozpoczęła szkolenie zagraniczne w ramach projektu "Jesteśmy razem" - dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Uczestnikami mobilności zagranicznej w Barcelonie są obecnie: Barbara Augustyniak, Dorota Komar oraz Barbara Kurowska. Nauczyciele uczestniczą w szkoleniu z zakresu edukacji włączającej. "We Are All Special: Inclusion, Support and Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom". Wszyscy jesteśmy wyjątkowi: Ważnym jest dla nas włączenie, wsparcie i skuteczne strategie nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami w każdej klasie. Pozyskana wiedza i doświadczenie przełoży się na wdrożenie nowych rozwiązań w zakresie edukacji włączającej, ukierunkowanej na edukację i wsparcie wszystkich uczniów, w tym również o specjalnych potrzebach.
Jesteśmy razem, więc .... słuchamy się, szanujemy i wspólnie działamy.
W dniu dzisiejszym nasze nauczycielki: Barbara Augustyniak, Barbara Kurowska oraz Dorota Komar ukończyły szkolenie zawodowe w ramach mobilności zagranicznej w Barcelonie. Szkolenie odbyło się w ramach projektu "Jesteśmy razem" dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Pozyskana wiedza, możliwość wymiany doświadczeń i refleksji oraz czerpanie z praktyk europejskich szkół wzbogacił warsztat pracy oraz poszerzył horyzonty w spojrzeniu na edukację włączającą. Wykorzystamy pozyskane doświadczenia we wzmacnianiu interakcji rówieśniczej i wsparciu uczniów ze specjalnymi potrzebami. Dążymy do tego, aby w zróżnicowanej klasie, różnorodność była faktycznie synonimem zrozumienia, integracji i możliwości. Jesteśmy razem, więc .... słuchamy się, szanujemy i wspólnie działamy.
Mobilności kadry:
|
|
Informacje o projekcieProgram „Jesteśmy razem” realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów Realizacja projektu ma wspierać system szkolenia i doskonalenia kadry naszej szkoły w wymiarze europejskim. Pozyskane fundusze zapewnią dostęp do szkoleń wysokiej jakości, odbywających się w różnych krajach Europy. Umożliwią zdobycie nowych i lepszych kompetencji językowych i zawodowych, poznanie innowacyjnych metod i form pracy z uczniem, treści z zakresu edukacji włączającej |
Prezentacje uczestników: Cypr - listopad 2023 Gabriela Baka
|
Cele projektu: Podniesienie kompetencji językowych kadry szkoły - nabywanie zdolności do skutecznej komunikacji w języku angielskim. Podniesienie kwalifikacji kadry pedagogicznej w zakresie edukacji włączającej, w tym w warsztacie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych Nabywanie i rozwijanie kompetencji kadry pedagogicznej w zakresie stosowanie cyfrowych narzędzi edukacyjnych i komunikacyjnych. Podnoszenie jakości pracy szkoły i kwalifikacji nauczycieli poprzez szkolenia zagraniczne oraz udział w projektach europejskich. Tworzenie wizerunku szkoły nowoczesnej o standardach europejskich. |
|
Rezultaty - to co chcemy osiągnąć: Większe kompetencje kadry w zakresie posługiwania się językiem angielskim ułatwią skuteczną komunikację i edukację w międzynarodowym środowisku szkolnym. Wdrożone nowe rozwiązania w zakresie edukacji włączającej przełożą się na budowanie strategii pracy szkoły jako placówki nowoczesnej, ukierunkowanej na edukację i pomoc wszystkim uczniom, w tym również o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Praca w oparciu o nowoczesne metody i formy przełoży się na zwiększenie kompetencji kluczowych uczniów umiejących wykorzystywać nowoczesne narzędzia cyfrowe. Zwiększenie kompetencji w zakresie pracy w środowisku wielokulturowym pozwoli zadbać o propagowanie postaw tolerancji oraz podejmowanie działań na rzecz zapobiegania wykluczeniu i dyskryminacji. Doskonalenie zawodowe w standardach europejskich prowadzone w ramach współpracy międzynarodowej oraz upublicznianie rezultatów wzmocni pozycję kadry oraz samej szkoły na rynku edukacyjnym. |